ТРЕТА ГРУПА " КАЛИНКА " РАБОТА С РОДИТЕЛИ

ТРЕТА ГРУПА " КАЛИНКА " РАБОТА С РОДИТЕЛИ
      НЕКА СИ ПОДАДЕМ РЪКА...

 

ПЛАН ЗА РАБОТА С РОДИТЕЛИТЕ

2012/13 учебна година

ТРЕТА ГРУПА „КАЛИНКА"

ОДЗ № 9 „Трети март” – Плевен 

         РОДИТЕЛСКИ СРЕЩИ

Цел:

Изграждане на партньорски взаимоотношения с родителите на базата на взаимно разбиране, доверие и уважение.

Задачи:

1.       Да работим за постигане на споделена отговорност за развитието и просперитета на децата.

2.       Да провокираме родителите за идеи и мероприятия свързани с възпитанието и образованието на децата в ДГ.

Очаквани резултати:

1.       Работещо партньорство в интерес на децата и тяхното пълноценно развитие.

2.       Взаимно познаване и разбирателство между детската градина и семейството.

 

        ТРЕНИНГ С РОДИТЕЛИ -  Сдружение на помагащи специалисти в социалната сфера „Малки стъпки” – Плевен – Димитър Грънчаров и Валерия Симова

Тема:

Тормоз между децата на възраст 5-6 години.

Целева група:

Учители в детска градина и родители

Цел:

Да се снижи нивото на тормоз между децата в посочената възрастова група

Задачи:

1.Учителите и родителите да получат информация за същността на тормоза и участниците в него.

2.Да получат информация, свързана със спецификата на възрастта 5-6 години

3.Да се анализират възможните мотиви за тормоз между децата в тази възраст

Очаквани резултати:

Родителите и учителите да работят по-успешно по снижаване на тормоза между 5-6 годишните деца

        ДИСКУСИЯ  С УЧАСТИЕТО НА РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ , ДИРЕКТОР РОДИТЕЛИ и УЧИТЕЛИ – „ЗА ТОЛЕРАНТНОСТТА”

Цел:

Подбор на ефективни методи, средства и форми за възпитаване в дух на толерантност

Очаквани резултати:

Повишаване прага на толерантност при взаимоотношенията между: деца – деца; учители – родители; деца – дете със СОП, родители – родител на дете със СОП

 

        ПРОЕКТ „ОТ ПЛЕВЕН КЪМ СВЕТА” С ДЕЦА, УЧИТЕЛИ И РОДИТЕЛИ

Цел:

Формиране на гражданско съзнание, поведение и приобщаване на децата към общочовешките и национални ценности в Плевен.

Задачи:

1.Създаване условия за овладяване от децата на граждански знания, социални умения и ценности.

2.Развиване на самосъзнание за принадлежност към родното място.

3.Изграждане култура на поведение на обществените места.

4.Изява на съпричастност и ангажираност на родителската общност.

Очаквани резултати:

1.Познават по-добре Плевен, което засилва чувството им за сигурност, емоционален комфорт, привързност и принадлежност към социалния живот в него. Възпитаване на обич към родния град.

2.Да осъзнаят, че са част от живота на родния си град.

3.Децата имат професионални или отлично подготвено модели за подражание.

4.Да разберат, че дейностите в ДГ съществуват и извън нея. Да разберат, че пеенето, драматизирането, рисуването, танците са изкуство и те самите могат да създават изкуство.

5.Създаване на постоянни връзки между семейство, ДГ, общество.

        ПРАЗНИЦИ В ГРУПАТА

1.    Откриване на новата учебна година

2.    Бъдни вечер

3.    Коледа

4.    Баба Марта

5.    Осми март

6.    „Аз съм българче” – Трети март

7.    Великден

8.    Първи юни

9.    Рождени дни

Цел:

Възпитаване на децата в уважение и почитане на национални и български традиционни празници, лични празници.

Очаквани резултати:

Създаване на празнично настроение и обогатяване познанията на децата за съответния празник. Да споделят емоциите си и с родителите.

Портфолио с празнците в групата /презентация/

        „ОТВОРЕНИ ВРАТИ”

Предоставяне възможност на родителите да присъстват при провеждане на ЗРС и НРС. Участие на родители при провеждане на НЗС.

Цели:

1.Родителите да се запознаят с образователно-възпитателния процес в групата.

2.Учителите да дадат правилни и работещи механизми за общуване между родители и деца.

3.Създаване спокойна атмосфера, изграждане отношения на доверие и взаимопомощ между деца, родтели и учители.

 

      ИНДИВИДУАЛНИ СРЕЩИ-РАЗГОВОРИ

Цел:

Обсъждане на проблеми, касаещи определено дете от групата. Създаване на общ план за разрешаването им.

 

       АНКЕТИ ЗА РОДИТЕЛИТЕ

Анкети, заложени в проекта.

Анкети след тренинг,  дискусия и празник.

Цел:

Установяване степента на ефективност от провеждането на заложените в плана дейности и мероприятия

 

        „ЗА ХИГИЕННИТЕ НАВИЦИ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА И У ДОМА”

Лектория за малки и големи. Изнася гл. сестра Лидия Данаилова.

Цел:

Фиксиране на хигиенните навици, които трябва да усвояват и притежават децата. Уеднаквяване изискванията от страна на родители и учители.

 

        МОТИВИРАНЕ И ПРИВЛИЧАНЕ НА РОДИТЕЛИТЕ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ И ОБОГАТЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА

Очаквани резултати:

 По-добра среда за обучение и възпитание на децата.

 

        ТЕКУЩИ

 

Р А З П Р Е Д Е Л Е Н И Е

МЕСЕЦ ОКТОМВРИ:

1.    РОДИТЕЛСКА СРЕЩА.

МЕСЕЦ НОЕМВРИ:

1.    ТРЕНИНГ С РОДИТЕЛИ

2.    СТАРТИРАНЕ НА ПРОЕКТ „ОТ ПЛЕВЕН КЪМ СВЕТА”

Входяща анкета с родителите.

Запознаване на децата с културния институт ДКТ „Иван Радоев”. Посещение на детска театрална постановка.

МЕСЕЦ ДЕКЕМВРИ:

1.    ДИСКУСИЯ  С УЧАСТИЕТО НА РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ , ДИРЕКТОР РОДИТЕЛИ и УЧИТЕЛИ – „ЗА ТОЛЕРАНТНОСТТА”

2.    АНКЕТА СЛЕД  ДИСКУСИЯТА

3.    Работа по проект ПРОЕКТ „ОТ ПЛЕВЕН КЪМ СВЕТА”

Запознаване на децата с Народно читалище. Посещение на детска балетна постановка.

4.    ПРАЗНИЦИ В ГРУПАТА - Бъдни вечер и Коледа

МЕСЕЦ ЯНУАРИ:

1.„ОТВОРЕНИ ВРАТИ”

МЕСЕЦ ФЕВРУАРИ:

1.    „ЗА ХИГИЕННИТЕ НАВИЦИ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА И У ДОМА”

Анкета по темата

2.    „ОТВОРЕНИ ВРАТИ”

МЕСЕЦ МАРТ”

1.    РАБОТА ПО ПРОЕКТ „ОТ ПЛЕВЕН КЪМ СВЕТА”

Посещение на Панорама „Плевенска епопея1877”

2.    ПРАЗНИЦИ:  Баба Марта, Трети март, Осми март

МЕСЕЦ АПРИЛ:

1.    РАБОТА ПО ПРОЕКТ „ОТ ПЛЕВЕН КЪМ СВЕТА”

Посещение на художествена галерия. Запознаване с Майя Ананиева и възпитаниците й.

Посещение на фолклорен концерт.

2.    ПРАЗНИЦИ – Великден

3.    „ОТВОРЕНИ ВРАТИ”

МЕСЕЦ МАЙ:

1. РАБОТА ПО ПРОЕКТ „ОТ ПЛЕВЕН КЪМ СВЕТА”

Посещение на ЦРД и хор „Звъника”

Посещение на фолклорен концерт.

3.„ОТВОРЕНИ ВРАТИ”

4.АНКЕТА ПО ПРОЕКТА

 

ТРЕТА ГРУПА " КАЛИНКА " РАБОТА С РОДИТЕЛИ

МЕМОРАНДУМ НА ЕДНО ДЕТЕ

Не ме разглезвайте. Зная много добре,че не мога да получа всичко, което искам. Аз само Ви изпитвам .

Не се страхувайте да сте строги с мен. Аз го предпочитам.Това ще ми позволи да разбера къде ми е мястото.

Не ме насилвайте. Това ще ме научи, че силата е всичко. Аз ще откликна по- лесно, ако ме убеждавате.

Не бъдете непоследователни. Това ме обърква и ме кара да се измъчвам по какъвто начин мога.

Не ми обещавайте. Вие може да не сте в състояние да изпълните обещанието си. Това ще ме накара да не Ви вярвам .

Не се връзвайте на моите предизвикателства, когато Ви кажа или направя нещо, което ще Ви разстрои. След това аз ще се опитам да извоювам още по-големи „Победи „.

Не ме карайте да се чувствам по-малък, отколкото съм. Аз ще го компенсирам, като започна да се държа като „Важна клечка „.

Не вършете нещо вместо мен, което мога да свърша сам/а/. Това ще ме накара да се чувствам като бебе и мога да продължа да го използвам.

Не обръщайте внимание на „Лошите ми навици „. Това само ще ме насърчи да продължавам .

Не ме критикувайте пред други хора. Аз ще възприема по-добре, ако разговаряте с мене спокойно и насаме.

Не се опитвайте да обсъждате моето поведение в разгара на кавгата. По някои причини слухът ми в този момент е нарушен, а способността ми за контактуване още повече. Правилно е нещата да са такива, каквито се изискват, но по-добре да поговорим за това по-късно .

Не се опитвайте да ме поучавате. Вие бихте се изненадали колко добре знам какво е добро и какво е лошо.

Не ме карайте да чувствам грешките си като грехове. Аз трябва да се науча да правя грешки, без да чувствам, че не съм добър .

Не ме гълчете постоянно. Ако го правите, ще се наложи да се правя на глух.

Не искайте обяснение за лошото ми поведение. Понякога не зная защо съм се държал така.

Не поставяйте твърде много на изпитание честността ми. Лесно мога да се изплаша и да Ви излъжа .

Не забравяйте, че обичам да експериментирам. По този начин се уча. Моля изтърпявайте ме .

Не ме предпазвайте от последиците. Аз имам нужда от опит.

Не избягвайте отговорите на честите ми въпроси. Ако го правите, скоро ще разберете, че съм спрял/а/ да Ви питам и търся информация от някъде другаде.

Не казвайте, че въпросите ми са „Глупави” или „Безсмислени”. Ако постъпвате така, много скоро ще усетите, че го правя, за да се занимавате с мен .

Никога не се представяйте за идеални и безгрешни. Ще ми бъде трудно да Ви следвам.

Не се притеснявайте,че прекарваме малко време заедно. По-важно е как го прекарваме.

Не позволявайте страховете ми да предизвикат безпококойство Ви. Иначе ще се страхувам повече. Вдъхнете ми смелост.

Не забравяйте, че не мога да се справя без Вашето разбиране и насърчение. Макар и често заслужени, понякога забравяте похвалите и одобрението. Изглежда само гълчането не забравяте .

Отнасяйте се с мен, както се отнасяте към приятелите си и аз ще бъда също Ваш приятел. Запомнете, че е по-лесно да се учи от модел, а не от критик.

И още нещо, аз ви обичам много, моля Ви обичайте ме и вие!

В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.